Τη μείωση και μάλιστα σημαντική της παραγωγής κρασιών προαστατευόμενης ονομασίας προέλευσης και γεωγραφικής ένδειξης στην Ελλάδα και παράλληλα την αύξηση της παραγωγής φθηνών κρασιών, μη τυποποιημένων χύμα κρασιών ή σε ασκούς, εμφανίζουν τα αποτελέσματα ερευνών σχετικά με την παραγωγή και κατανάλωση κρασιού στη χώρα μας.

Το γεγονός δεν μπορεί παρά να προβληματίζει και μάλιστα σοβαρά τους εμπλεκόμενους στο χώρο της παραγωγής κρασιών στη χώρα μας, δραστηριότητα η οποία συνεχίζει να έχει μεγάλη έκταση και να απασχολεί χιλιάδες ανθρώπους στην Ελλάδα, με την αγορά, τη ζήτηση δηλαδή, εγχώρια και διεθνή να διαμορφώνει την παραγωγή και διάθεση του ελληνικού κρασιού.

Σύμφωνα με την τάση που επικρατεί και μάλιστα εμφανίζει έντονη δυναμική περαιτέρω εξέλιξης απο πλευράς καταναλωτών, είναι η δοκιμή εμφιαλωμένων κρασιών απο το εξωτερικό στο πλαίσιων απόκτησης νέων εμπειριών, τα οποία μάλιστα διατείθενται σε οικονομικές και ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με ελληνικές ετικέτες, καθώς και στροφή στο χύμα κρασί, κυρίως για οικονομικούς λόγους, αλλά κι επειδή οι καταναλωτές εμφανίζονται να μην ξεχωρίζουν μεγάλες ποιοτικές διαφορές μεταξύ των εμφυαλωμένων και των χύμα κρασιών.

Η παραπάνω τάση σε σχέση με την παραγωγή και ζήτηση κρασιών στη χώρα μας, έχει στρέψει τους περισσότερους οινοποιούς στις εξαγωγές, με το μεγαλύτερο μέρος των ποιοτικών κρασιών της χώρας μας να πωλούνται στις Η.Π.Α. καταφέρνοντας παράλληλα να κρατήσουν τις τιμές τους κι ως εκ τούτου την ποιότητά τους στο μέλλον. Περιθώριο υποστήριξης των ελληνικών κρασιών υπάρχει και στον τουρισμό, με τους επισκέπτες να καταναλώνουν τόσο κατα τη διάρκεια της παραμονής τους, όσο και μέσω των αγορών τους σε φυάλες κρασιών.

Infographic: «Στροφή» στο χύμα κρασί και εγκατάλειψη του ελληνικού αμπελώνα

 

Infographic: «Στροφή» στο χύμα κρασί και εγκατάλειψη του ελληνικού αμπελώνα

 

Προηγούμενο άρθροΠεριοχές υψώνουν «φράχτες» γιατί δεν θέλουν άλλους τουρίστες. Τα αίτια του κινήματος του «αντιτουρισμού»
Επόμενο άρθροΟι 170 του Σιγάλα βρέθηκαν!