Σε ρεπορτάζ της Βίκης Βαμιεδάκη για τη σελίδα www.news247.gr σχετικά με το “τουριστικό θαύμα” της Σαντορίνης που φέτος εμφανίζει αύξηση της επισκεψιμότητάς της πάνω από 20% , αναφέρονται τα ακόλουθα :

Η Σαντορίνη σπάει όλα τα ρεκόρ στον τουρισμό και μέχρι στιγμής αναδεικνύεται πρωταθλήτρια σε επιδόσεις. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η αύξηση των αφίξεων εξωτερικού στο αεροδρόμιο του νησιού το Μάιο, έφτασε το 30%, ενώ ανοδική είναι η τάση και για τους επόμενους μήνες. Στο ίδιο μήκος κινείται και η κρουαζιέρα, με τις προσεγγίσεις στο νησί να ξεπερνούν τις 100 κάθε μήνα.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης κ. Αντώνης Ηλιόπουλος, μίλησε στο NEWS 24/7 τονίζοντας ότι η Σαντορίνη είναι ένα παγκόσμιο brand, που πρέπει να συγκρίνεται με άλλους κορυφαίους προορισμούς του κόσμου.

«Οι προβλέψεις μας για φέτος είναι ιδιαίτερα θετικές αφού αναμένουμε αύξηση των αφίξεων κατά 20-25% σε σχέση με το 2019. Δυστυχώς για τα έσοδα δεν μπορώ να κάνω κάποια πρόβλεψη, διότι εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και σαφώς έχει ανέβει πολύ το λειτουργικό κόστος, καθώς και το σύνολο του κόστους των προϊόντων. Το ταμείο θα γίνει στο τέλος της σεζόν, αν και πιθανόν να έχουμε πιο περιορισμένο κέρδος από αυτό που αναμένουμε», λέει ο κ. Ηλιόπουλος.

Αναφορικά με το ποιους τουρίστες υποδέχεται το νησί, ο ίδιος εξηγεί: «Έχουν αυξηθεί οι κρατήσεις των μεμονωμένων τουριστών και έχει μειωθεί το tour operating, δηλαδή ο οργανωμένος τουρισμός στη Σαντορίνη. Το νησί έχει ανεβάσει τις τιμές του και έχει αναβαθμίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες του, φτάνοντας πια σε ένα άλλο επίπεδο. Για όσους λένε ότι η Σαντορίνη είναι ακριβή, έχουμε να απαντήσουμε ότι δεν είναι ακριβή για αυτό που προσφέρει, για τις υπηρεσίες της, που θεωρώ ότι δεν υπάρχουν αλλού στην Ελλάδα. Είναι λάθος να τη συγκρίνουμε με άλλους εγχώριους προορισμούς, κυρίως νησιωτικούς, αλλά με προορισμούς στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, όπως οι Μαλδίβες, η Ίμπιζα, η Καραϊβική, κλπ. Η Σαντορίνη είναι ένα παγκόσμιο brand από μόνη της», τονίζει ο πρόεδρος των ξενοδόχων.

Τα τουριστικά καταλύματα στη Σαντορίνη

Το 2019 ήταν το έτος ρεκόρ, για τη Σαντορίνη, το οποίο όπως λέει ο κ. Ηλιόπουλος, φέτος θα ξεπεράσει κατά πολύ. «Η αύξηση του Μαΐου από τον διεθνή τουρισμό, που άγγιξε το 30%, δεν μπορεί σίγουρα να επαναληφτεί τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, καθώς είναι θέμα χωρητικότητας. Αυτό το ποσοστό αύξησης θα υποχωρήσει λίγο, καθώς θα συγκριθούμε με τους μήνες του ’19, που είχαμε 100% πληρότητες. Τον επιπλέον κόσμο θα τον απορροφήσουν τα νέα ξενοδοχεία και οι νέες εγκαταστάσεις και παρόλα αυτά ίσως να είναι δύσκολο να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στη ζήτηση».

Το νησί υπολογίζεται ότι μαζί με τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης διαθέτει περίπου 120.000 κλίνες, με τις 60.000 περίπου να βρίσκονται σε ξενοδοχεία, ενώ τα τελευταία τρία χρόνια, σε όλα τα είδη των καταλυμάτων προστέθηκαν περίπου 15-20% περισσότερα κρεβάτια.

Ποιοι τουρίστες επισκέπτονται τη Σαντορίνη

Όπως λέει ο κ. Ηλιόπουλος, οι πληρότητες του Ιουνίου κυμάνθυκαν γύρω στο 85%, με την κύρια τουριστική κίνηση να φτάνει στη Σαντορίνη μέσω Αθήνας, καθώς η μεγαλύτερη αγορά είναι η αμερικανική, από την οποία όμως δεν υπάρχουν απευθείας πτήσεις.

«Είναι γνωστό ότι πολλοί Αμερικανοί γνωρίζουν τη Σαντορίνη, χωρίς να γνωρίζουν ότι ανήκει στην Ελλάδα. Η μεγάλη αύξηση των καθημερινών πτήσεων από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα φέτος, έχει ως αποτέλεσμα την μεγάλη αύξηση των αμερικανών τουριστών στο νησί, αφού υπολογίζουμε ότι από τις περίπου 3.000 που φτάνουν κάθε μέρα στην Αθήνα, οι 2.500 έχουν στο πρόγραμμα τους να περάσουν τουλάχιστον 1-2 ημέρες και στη Σαντορίνη. Η κινεζική αγορά που φέτος δεν υπάρχει, έχει καλυφθεί από όλες τις άλλες αγορές», λέει ο πρόεδρος των ξενοδόχων και συνεχίζει: «Η δεύτερη αγορά μας είναι η ευρωπαϊκή, με βασικές χώρες τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Αγγλία, όπου οι τουρίστες έρχονται είτε απευθείας στο αεροδρόμιο του νησιού, είτε μέσω Αθήνας. Επίσης από Κρήτη, έχουμε ένα σημαντικό αριθμό επισκεπτών καθημερινά που έρχονται για ημερήσιες εκδρομές. Το ίδιο συμβαίνει και με την κρουαζιέρα που πολλοί επιβάτες περνούν κάποιες ώρες στο νησί. Οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων επίσης εμφανίζουν φέτος μεγάλη αύξηση».

Ελλείψεις στο προσωπικό

«Και στη Σαντορίνη όπως και σε όλη την Ελλάδα, υπάρχουν έλλειψης σε προσωπικό, υπολογίζουμε γύρω στο 15%. Είναι γεγονός ότι δουλεύουμε με ελλιπές προσωπικό, γεγονός όμως που δεν έχει αντίκτυπο στον πελάτη σε καμία περίπτωση, αλλά αφορά τις εσωτερικές δικές μας διαδικασίες και οργάνωση λειτουργίας», τονίζει ο κ. Ηλιόπουλος.

Σχετικά με το επενδυτικό ενδιαφέρον για το νησί, ο ίδιος λέει ότι «Υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον, όμως την ίδια ώρα υπάρχει αναστολή αδειών για τα τουριστικά καταλύματα και θα πρέπει να περιμένουμε το νέο χωροταξικό σχεδιασμό, ίσως μέχρι του χρόνου. Αυτό είναι σημαντικό και σωστό, καθώς δεν πρέπει πλέον να χτίζονται ανεξέλεγκτα και σε σημεία που δεν επιτρέπεται ξενοδοχεία».

Τα προβλήματα

Για τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Σαντορίνη, ο πρόεδρος των Ξενοδόχων λέει: «Μας λείπουν πολλά πράγματα και κυρίως υποδομές. Μας λείπει η διαχείριση των σκουπιδιών, το νέο λιμάνι, τα παρκινγκ, οι δρόμοι, κ.α. Το χειμώνα το νησί λειτουργεί, όμως το καλοκαίρι με επιπλέον 100-150.000 επισκέπτες τα πράγματα είναι δύσκολα».

 

www.news247.gr/tourismos/to-toyristiko-thayma-tis-santorinis-pano-apo-20-i-ayxisi-gia-to-2022.9671352.html

 

Προηγούμενο άρθροΚάδοι διαχωρισμού γυαλιού και πλαστικού στο Φάρο στο Ακρωτήρι
Επόμενο άρθροΠρεμιέρα για το «Dappos Summer Class» με την παρουσία του Μητροπολίτη μας