Αναμφίβολα η φετινή χρονιά, το 2023,  για αρκετούς λόγους και κυρίως ως φυσιολογική και αναμενόμενη “αντίδραση” στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς για δύο  χρόνια λόγο κορονοιού, αναμένεται να εμφανίσει αυξημένη τουριστική κίνηση. Κι αυτό, δεν αποτελεί προσωπική μας διαπίστωση, αλλά γενικότερη πεποίθηση στο χώρο του τουρισμού και στη βάση αποδεδειγμένων κρατήσεων και ενδιαφέροντος.

Ιδίως για τη Σαντορίνη η αύξηση αυτή αναμένεται έντονη και σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, αναμένεται να ξεπεραστούν οι αφίξεις του 2022, μιας και πέρα απο τις ήδη αυξημένες για την εποχή κρατήσεις στα καταλλύματα, η Σαντορίνη αποτελεί τον πρώτο προορισμό σε αριθμό αφίξεων κρουαζιεροπλοίων (σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας που μπορείτε να δείτε εδω https://thiraradio.gr/%ce%ad%ce%bd%cf%89%cf%83%ce%b7-%ce%bb%ce%b9%ce%bc%ce%ad%ce%bd%cf%89%ce%bd-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%ac%ce%b4%ce%bf%cf%82-%ce%ad%cf%84%ce%bf%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%b1%ce%b8%ce%bc%cf%8c%cf%82/ ) με τους επισκέπτες που αποβιβάστηκαν στο νησί το 2022 να είναι 826.500, με το 2023 να αναμένονται περισσότεροι λόγο των περισσότερων αφίξεων πλοίων.
Απο τα παραπάνω καθώς και από τις πληροφορίες των κρατήσεων καταλυμάτων τόσο των μεγάλων ξενοδοχείων όσο και των αυτοδιαχειριζόμενων καταλυμάτων, γίνεται σαφές οτι η Σαντορίνη δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα να “γεμίσει τα δωμάτιά της” ενώ και η τουριστική εμπορική αγορά αναμένεται να ικανοποιήσει τις προσδοκίες της μέσω των επισκεπτών της κρουαζιέρας. Όμοια αισιοδοξία υπάρχει και στο χώρο των ημερήσιων εκδρομών, που στο μεγαλύτερο μέρος του υποστηρίζεται από την κρουαζιέρα.
Αρκεί και καλύπτει όμως έναν προορισμό από τους πρώτους στον κόσμο όπως αναμφίβολα είναι η Σαντορίνη, το γεγονός οτι “γεμίζει τα δωμάτια και μαγαζιά της”;
Και η Δημοτική της αρχή, η πρώτη αρχή του τόπου, που βρίσκεται, αν βρίσκεται, κι έχει συμβάλει και πως, σε αυτή την επιτυχία;
Μιας και τα θετικά δημοσιεύματα για τη Σαντορίνη προέρχονται από τις δημόσιες σχέσεις και τις τσέπες ιδιωτών που προβάλλουν τις επιχειρήσεις τους κι οχι ως αποτέλεσμα της πολιτικής βούλησης και κονδυλίων του Δήμου Θήρας.
Υλοποιούνται ή σχεδιάζονται από πλευράς της, προγράμματα δημοσίων σχέσεων για τη δημιουργία και ενίσχυση της διαρκώς ανανεούμενης εικόνας του νησιού;
Έχει η δημοτική αρχή καταλήξει στην εικόνα που θέλει να προβάλει για τη Σαντορίνη; Ποια είναι αυτή και που και πως προβάλλεται;
Εχει προηγηθεί κάποια έρευνα για το ποιά είναι η εικόνα που έχουν οι επισκέπτες μας κι έχει αναλυθεί η εικόνα αυτή ως  προς την εικόνα που θέλουμε εμείς να έχουν;
Έχει γίνει έρευνα αγοράς ως προς την ικανοποίηση των επισκεπτών μας τόσο αυτών που καταλύουν στο νησί όσο και της κρουαζιέρας, τα αποτελέσματα της οποίας θα ήταν βασικά μας εργαλεία στη χάραξη της δικής μας πολιτικής προβολής;
Έχει συνεργαστεί ο Δήμος Θήρας με τους επαγγελματικούς συλλόγους και φορείς πάνω σε αυτό το θέμα; Της ταυτότητας και “προσωπικότητας” του νησιού; Της εικόνας δηλαδή που θέλουμε να προβάλλουμε προς τα έξω, αλλά θα μπορούσε να ενώσει κι εμάς ως κατοίκους κι επαγγελματίες;
Υπάρχει τακτική και στη βάση προγράμματος συνεργασία με μετρήσιμα αποτελέσματα μεταξύ της δημοτικής αρχής και των σημαντικότερων επαγγελματικών ενώσεων του τόπου, της Ένωσης Ξενοδόχων και του Εμπορικού Συλλόγου; Υπάρχει προγραμματισμός εργασιών και στόχοι και πόσο μακριά είμαστε από αυτούς;
Έχει συνεργασίες η δημοτική αρχή με μεγάλα τουριστικά γραφεία και εταιρείες κρουαζιέρας; Αναγνωρίζει τη χρησιμότητα και σκοπιμότητα αυτών των επαφών ή θεωρεί οτι δεν την αφορούν; Έχει αντίστοιχες επαφές στο χώρο του τουριστικού Τύπου ή θεωρεί οτι δεν χρειάζεται μιας και το νησί “πάει απο μονο του”, κι “ας γράφει ο καθένας οτι θέλει”;
Χρειάζεται από πλευράς πρώτης αρχής του τόπου επικοινωνιακή πολιτική εκτός νησιού, ή μήπως ολ’ αυτά αποτελούν “ψιλά γράμματα” έναντι των επιτακτικών προβλημάτων που καλείται να αντιμετωπίσει η δημοτική αρχή;
Με δυό λόγια, η Σαντορίνη μοιάζει να πηγαίνει καλά από μόνη της, με τη δημοτική αρχή να μην άρχει επι της τουριστικής της πολιτικής, αλλά να την υποβαθμίζει κιόλας, δεδομένων των αδυναμιών της να δημιουργεί και εμφανίζει υπηρεσίες και υποδομές όχι καλύτερες, όπως θα έπρεπε έναντι των άλλων προορισμών, αλλά ούτε καν αντίστοιχες, με αυτούς.

Για τον αντικειμενικά πρώτο πάντως ταξιδιωτικό προορισμό της Ελλάδας, η ανυπαρξία εξ’ όσων γνωρίζουμε τουριστικής πολιτικής από πλευράς της δημοτικής αρχής είναι απο εντυπωσιακή εως δύσκολο να γίνει κατανοητή.

Προηγούμενο άρθροΕρώτηση για τις φθορές του εξωτερικού γηπέδου μπάσκετ του ΔΑΠΠΟΣ απευθύνει η Θηραϊκή Πολιτεία
Επόμενο άρθροΗ Μεσόγειος κυριαρχεί στη διεθνή ζήτηση για κρουαζιέρες πολυτελείας. Πειραιάς και Σαντορίνη στα δημοφιλέστερα λιμάνια του 2023