Μια νέα, τρίτη για τη φετινή χρονιά και μάλιστα στην “καρδιά” του καλοκαιριού, αύξηση στην τιμή των ακτοπλοικών εισητηρίων μοιάζει πολύ πιθανή, λόγω των διεθνών τιμών των πετρελαιοειδών.
Στη δεύτερη αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων των επιβατών για το 2022 προχώρησαν για τις περισσότερες γραμμές τους οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, πρίν απο λίγες μόλις ημέρες και συγκεκριμένα στις 15 Ιουνίου.
Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της ακτοπλοΐας, το συνεχώς αυξανόμενο κόστος των καυσίμων έχει εκτινάξει τη λειτουργική δαπάνη ενός πλοίου στο 70%.
Ένα επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά χρειάζεται περίπου 33 τόνους καύσιμα την ημέρα για την εκτέλεση του συγκεκριμένου δρομολογίου. Σήμερα, ο τόνος πετρελαίου του καυσίμου «VLSFO», που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και χρησιμοποιείται σε πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει scrubbers, άγγιξε τα 1.264 δολάρια τον τόνο από 480 δολ. που ήταν πέρυσι. Έτσι, ένα πλοίο στη συγκεκριμένη γραμμή θα χρειαστεί μόνο για καύσιμα στο κάθε δρομολόγιο 41.250 ευρώ, από 15.840 ευρώ που χρειάζονταν πριν από ένα χρόνο περίπου.
Οι νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων κινούνται μεσοσταθμικά από 5% έως 10%, ενώ σημειώνεται ότι η πρώτη φετινή αύξηση είχε γίνει τον Απρίλιο του 2022 και έφθανε μεσοσταθμικά το 10 με 12%.
Πληροφορίες αναφέρουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι δεν αποκλείεται για κάποιους προορισμούς και δρομολόγια να υπάρξει και νέα μικρή αύξηση από 1η Ιουλίου.
Σημειώνεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω των υψηλών τιμών στα καύσιμα έχουν θέσει ζήτημα αναπροσαρμογής των μισθωμάτων στα δρομολόγια των μονοετών συμβάσεων της ακτοπλοΐας, και για τις οποίες δεν προβλέπεται ρήτρα καυσίμου βάση του σχετικού νόμου.
Πρόκειται για συνολικά 42 ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ενώ το συνολικό εκτιμώμενο κόστος θα αγγίξει περίπου τα 15 εκατ. ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ