Την νέα δυναμική τουριστική τάση της «οινογαστρονομίας», με μεγάλη απήχηση σε ένα ειδικό και απαιτητικό κοινό από το εξωτερικό και την Ελλάδα, συνθέτουν ο οινοτουρισμός σε συνδυασμό με την τοπική γαστρονομία. Όταν αυτός ο συνδυασμός έχει βάση το νησί της Σαντορίνης, παντρεύοντας τοπικά μοναδικά προϊόντα και εκλεκτά κρασιά, το αποτέλεσμα μόνο εκρηκτικό μπορεί να είναι.

Σε μια εκδήλωση οινογνωσίας, το εστιατόριο Pergola του Iconic Santorini στο Ημεροβίγλι παρουσίασε πρόσφατα τη νέα του γαστρονομική πρόταση, μέσα από μια συνεργασία του Ανδρέα Ματθίδη Dip WSET, προέδρου των Ελλήνων Sommeliers με τον Ματθαίο Σορώτο, executive chef του Pergola. Οι δυο τους δημιούργησαν, στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ένα ειδικό μενού για τους επισκέπτες με κρασιά και προϊόντα που παράγει η Σαντορίνη.

«Ο οινογαστρονομικός τουρισμός είναι πολύ μεγάλο asset για τη χώρα μας. Μπορεί να γίνει η βαριά μας βιομηχανία» τόνισε ο κ. Ματθίδης, στο πλαίσιο της εκδήλωσης, σημειώνοντας ότι ειδικότερα η Σαντορίνη αποτελεί σπουδαίο οινικό και γαστρονομικό προορισμό. Ο κ. Ματθίδης αναφέρθηκε στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του σαντορινιού αμπελώνα, μεταξύ των οποίων είναι το ηφαιστειογενές έδαφος, το ξηρό κλίμα με σπάνιες βροχοπτώσεις, η μεγάλη περίοδος ηλιοφάνειας που βοηθά στην καλή ωρίμανση του σταφυλιού καθώς και ο μοναδικός τρόπος κλαδέματος των κλημάτων της Σαντορίνης σε «κουλούρα» ή «καλάθι».

Όλα τα παραπάνω συντελούν στη δημιουργία κρασιών με πλούσιο σώμα και υψηλή οξύτητα. Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε «ο σαντορινιός αμπελώνας θα μπορούσε σήμερα να θεωρηθεί ζωντανός μουσειακός αμπελώνας».

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο κ. Ματθίδης επέλεξε λευκά, ροζέ και κόκκινα κρασιά από τα οινοποιεία Anhydrous του Απόστολου Μούντριχα, Γαβαλά και Σιγάλα, κορυφαίων οινοποιών του νησιού και καθοδήγησε τους προσκεκλημένους στο ταίριασμα των γεύσεων με τα κρασιά αναδεικνύοντας τη γεύση κάθε πιάτου. Στο δείπνο που επιμελήθηκε ο executive chef του Pergola Ματθαίος Σορώτος, την τιμητική τους είχαν, μεταξύ άλλων, το λαυράκι και η ΠΟΠ φάβα, οι ντόπιες μελιτζάνες η κάπαρη, η γραβιέρα Νάξου, το παραδοσιακό αρνάκι και το ελληνικό cheesecake με κατίκι.

Ο κ. Σορώτος σημείωσε ότι «επιλέγει ντόπια υλικά καθώς η Σαντορίνη διαθέτει ιδανικό περιβάλλον για την παραγωγή νόστιμων αγροτικών προϊόντων». Τα προϊόντα έρχονται από όλη την Ελλάδα, ωστόσο προτεραιότητα για την προμήθεια τους δίνεται στους παραγωγούς του νησιού αναδεικνύοντας ότι καλύτερο έχει να προσφέρει η Σαντορίνη και το Αιγαίο.

Έχοντας γεννηθεί και μεγαλώσει στη Σαντορίνη, ο κ. Σορώτος δημιουργεί πιάτα εμπνευσμένα από τον νησί του. «Ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνεις μεγαλώνοντας σε μια ελληνική οικογένεια είναι η φροντίδα για τα φαγητά που σερβίρονται στο καθημερινό τραπέζι. Στο Pergola αποφασίσαμε να συστήσουμε γνωστά διεθνή πιάτα στα τοπικά προϊόντα και με τη φροντίδα της σπιτικής κουζίνας, να δημιουργήσουμε το δικό μας World Fushion μενού με στόχο να αναδείξουμε το ευλογημένο αυτό σημείο του κόσμου, τις Κυκλάδες και τη Σαντορίνη. Έτσι, ένα ασιατικό bao ban, ένα αργεντίνικο rib eye, μια μεξικάνικη tostada, ένα χιλιανό ceviche θα συναντήσουν υλικά «μεγαλωμένα» στον αέρα και τον ήλιο του Αιγαίου. Δουλεύοντας με όλα αυτά τα υλικά μέσα από μια δημιουργική και παράλληλα ζεστή προσέγγιση, είμαστε σίγουροι ότι οι επισκέπτες του Pergola θα πάρουν μαζί τους μια αίσθηση σπιτικής διεθνούς κουζίνας που θα τους μείνει αξέχαστη» υπογράμμισε.

Το μπουτίκ ξενοδοχείο πέντε αστέρων Iconic Santorini στο Ημεροβίγλι της Σαντορίνης αποτελείται από 19 υπόσκαφες σουίτες με θέα την καλντέρα. Ξεκίνησε την καλοκαιρινή σεζόν στις 19 Απριλίου και ανήκει στο επενδυτικό χαρτοφυλάκιο της Everty Greece. Αποτελεί την δεύτερη επένδυση της Everty στην Ελλάδα με την πρώτη να αφορά στις βίλες της Πετροθάλασσας, η κατασκευή των οποίων ξεκίνησε στις αρχές του 2021. Πρόκειται για ένα δίδυμο πολυτελών ακινήτων στην Ερμιονίδα της Πελοποννήσου, ανάμεσα στο Πόρτο Χέλι και την Ερμιόνη. Οι δύο επενδύσεις εντάσσονται στο στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας για την τοποθέτηση 100 εκατ. ευρώ στην εγχώρια αγορά premium γραφείων και στη φιλοξενία, εντός της επόμενης τετραετίας.
«Η ένταξη του Iconic Santorini στο επενδυτικό χαρτοφυλάκιο της EvertyGreece μας γεμίζει υπερηφάνεια» τόνισε ο Νικόλαος Ρούπακας, country manager της εταιρείας και συμπλήρωσε: «Η μοναδική τοποθεσία, τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά ενός τόσο σπάνιου, όσο και δυσεύρετου ακινήτου καθιστούν την συγκεκριμένη επένδυση ως εξαιρετικά επιτυχημένη».

www.amna.gr/tourism/article/655686/Presbeutis-tis-filoxenias-kai-oinograstronomias-tis-Santorinis-to-Iconic-Santorini-Boutique-Cave-Hotel-kai-to-estiatorio-Pergola– 

Προηγούμενο άρθροΠαραδόθηκαν οι πρώτες άδειες πολυθέσιων ταξί απο την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου – 35 οι αιτήσεις των επαγγελματιών
Επόμενο άρθροΒ. Κικίλιας: Στην πρώτη θέση η Ελλάδα για τους Γάλλους ταξιδιώτες