Πριν από παραπάνω από ένα μήνα,  σε δημόσιες τοποθετήσεις του σχετικά με τη σημαντική χρηματοδότηση που εξασφάλισε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για τη συντήρηση του επαρχιακού οδικού δικτύου της Σαντορίνης, ο Έπαρχος Θήρας είχε ενημερώσει τους κατοίκους του νησιού, ότι δυστυχώς λόγω εργασιών της ΔΕΥΑΘ που αναμένεται να πραγματοποιηθούν σε διάφορους και μάλιστα κεντρικούς δρόμους του νησιού, είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν ασφαλτοστρώσεις στους δρόμους αυτούς, οι οποίοι εκτός από πολυσύχναστοι είναι και σε εξαιρετικά κακή κατάσταση. Την ανάγκη να προηγηθούν τα έργα της ΔΕΥΑΘ είχε επιβεβαιώσει δημόσια και ο πρόεδρός της, γεγονός που όπως όλοι καταλαβαίνουμε αποτελεί αναγκαίο και αυτονόητο «κακό» μιας και θα αποτελούσε αν μη τι άλλο κακοδιαχείριση στην εκτέλεση δημόσιων έργων η ασφαλτόστρωση δρόμων στους οποίους αμέσως μετά θα γίνονταν παρεμβάσεις -πόσο μάλλον από μια δημόσια υπηρεσία- λόγω εργασιών. Τόσο ο κ. Δαρζέντας πάντως όσο και ο κ. Ορφανός, είχαν συστήσει στους πολίτες υπομονή, αν θέλουν να γίνονται έργα, πόσο μάλλον στο ξεκίνημα μιας ελπιδοφόρας τουριστικής χρονιάς που ακολουθεί δύο χρόνια επαγγελματικής ανασφάλειας και δυσκολιών.

Χαρακτηριστικά στην προ μηνός παρέμβαση του Επάρχου είχε αναφερθεί η περίπτωση του Εμπορείου, όπου ο εργολάβος της ΔΕΥΑ στα πλαίσια του έργου αποχέτευσης των 4 οικισμών της νότιας Σαντορίνης, είχε αλλάξει τον προγραμματισμό του, ξεκινώντας εργασίες από την πλατεία του Εμπορείου και κάτω, ενώ αρχικά υπήρχε διαφορετικός σχεδιασμός, ανατρέποντας τα σχέδια ασφαλτόστρωσης του Επαρχείου, ενώ πλέον, ένα μήνα μετά, ο εργολάβος της ΔΕΥΑΘ ξεκίνησε προ ημερών τα «σκαψίματα» από την πλατεία και προς «τα πάνω». Αξίζει δε να σημειωθεί για την περιγραφή της κατάστασης, ότι και λόγω των αναμενόμενων ασφαλτοστρώσεων από την Περιφέρεια -όπως αναφέρθηκε και δημόσια- οι αποκαταστάσεις του εργολάβου των εργασιών της ΔΕΥΑΘ είναι μάλλον πρόχειρες, γεγονός που ενισχύει την επικινδυνότητα των δρόμων στα σημεία που έχουν γίνει και γίνονται έργα.

Παραβλέποντας την πλήρη ακαταλληλότητα της εποχής για τέτοιας έκτασης έργα σε κεντρικά σημεία του νησιού και μάλιστα σε μοναδικά «περάσματα» προς την δημοφιλέστερη παραλία του νησιού στο ξεκίνημα του καλοκαιριού, αλλά παραβλέποντας και την αδιαμφισβήτητη ταλαιπωρία επισκεπτών, κατοίκων και επιχειρηματιών οι οποίοι αναμφίβολα δείχνουν μέρες τώρα μεγάλη κατανόηση και υπομονή, θέλουμε να σταθούμε στο θέμα του προγραμματισμού και να ρωτήσουμε πως αναμένεται να εξελιχθούν οι εργασίες τόσο της ΔΕΥΑΘ όσο και της ασφαλτόστρωσης από πλευράς Επαρχείου, ώστε αν μη τι άλλο κάτοικοι και επιχειρηματίες να γνωρίζουν «τι τους περιμένει» κάνοντας κι εκείνοι από πλευράς τους τον προγραμματισμό τους. Το ότι η εποχή πάντως είναι πλήρως ακατάλληλη, τόσο για σκαψίματα όσο και για ασφαλτοστρώσεις, είναι κάτι που αυθόρμητα και καλοπροαίρετα σκέφτεται κάθε πολίτης. Εν αναμονή μάλιστα των εργασιών ασφαλτόστρωσης στο Εμπορείο, είναι εντυπωσιακό το ότι αντί κάτοικοι και επιχειρηματίες να αισθάνονται ανακούφιση που μετά από δεκαετίες κυκλοφορίας σε κακούς και ακατάλληλους δρόμους, επιτέλους αναμένεται να οδηγούν σε δρόμους τυπικών έστω προδιαγραφών, εκείνοι αισθάνονται σοβαρό προβληματισμό για την διαμορφούμενη κατάσταση στους δρόμους με το ξεκίνημα της τουριστικής περιόδου. Κι εδώ που τα λέμε, δεν έχουν κι άδικο αναλογιζόμενοι την καλοκαιρινή καθημερινότητα εν μέσω ασφαλτοστρώσεων..

Κι επειδή οι εργασίες για το επόμενο διάστημα, τόσο της ΔΕΥΑ όσο και της Περιφέρειας, προφανώς δεν περιορίζονται στο Εμπορείο, αναρωτιόμαστε και θα θέλαμε να υπάρξει ενημέρωση για να μάθουμε ποιος είναι ο προγραμματισμός τους ώστε κάτοικοι κι επιχειρηματίες να ξέρουν πότε οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν στην περιοχή τους.

Σημεία για τα οποία υπάρχει έντονο ενδιαφέρον κι αναμένεται να γίνουν ασφαλτοστρώσεις είναι ο δρόμος από το ΕΠΑΛ προς την διασταύρωση στο πρώην «μεξικάνικο», όπου επίσης αναμένονται  εργασίες της ΔΕΥΑΘ, καθώς και χιλιόμετρα του επαρχιακού οδικού δικτύου στον Καρτεράδο, το Βόθωνα και στην Μεσαριά προς το Καμάρι, για τα οποία με ενδιαφέρον θα θέλαμε να ξέρουμε τι έχει ολοκληρωθεί και τι αναμένεται αλλά και πότε.

Κλείνοντας δεν μπορεί να μην εκφράσουμε ότι είναι κρίμα και λυπηρό που τα δύο προηγούμενα χρόνια, κατά την διάρκεια δηλαδή της κρίσης του κορονοιού που αποτέλεσε και σοβαρή κρίση τουρισμού με το νησί να έχει μικρότερη κι από τη μισή επισκεψιμότητα από αυτή που έχει κατά μέσο όρο, το διάστημα αυτό πέρασε ανεκμετάλλευτο από εργασίες, οι οποίες εάν είχαν γίνει τότε, σήμερα, θα ζούσαμε την επανεκκίνηση του τουρισμού σε μια Σαντορίνη με νέες υποδομές που θα εκπλήρωνε τις προσδοκίες τόσο των επισκεπτών της όσο και των κατοίκων της.

Προηγούμενο άρθροΓια “εξαιρετικές πρωτιές της Σαντορίνης στον τουρισμό” κάνει λόγο ο Δήμος Θήρας
Επόμενο άρθροΔικαίωση για τους κατοίκους, διάσωση για τη φύση στην Ιο – Τη φέρουσα ικανότητα του νησιού και την έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού επικαλείται το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο